Fravær

På Pedersborg Skole er der ikke aktuelt et problem med ulovligt fravær blandt eleverne, de møder heldigvis stabilt op til undervisning i klassernes fællesskaber Thumbs up
- men derfor skal I jo informeres alligevel.

Omkring skolens praksis vedr. registrering af fravær, vil elever på Øvre Dæk blive registreret i hver lektion/modul og altså ikke kun ved begyndelsen og slutningen af skoledagen.

Hvis den voksne, der foretager registreringen, ikke kender årsagen til en elevs fravær, vil det blive registreret som ulovligt. Når I har henvendt jer (personligt, telefonisk eller skriftligt til kontaktlæreren/skolens kontor) vil fraværet hurtigst muligt blive om-registreret.

Ved ønske om ekstraordinær frihed til jeres børn, vil vi bede jer ansøge i så god tid som muligt. Der er nu skudt en vurderingsproces ind, som kan tage et par dage.

Vejledning til bekendtgørelse om fravær

Shape Created with Sketch.