Sfo og klub i april

SFO April 2024

Kære alle

Her er et lille indblik i hvad der vil ske i SFO’en i april måned 😀

Tidlig SFO

Stort velkommen til alle børn, forældre, bedsteforældre, søskende, pædagoger og hvem der ellers vil begynde at komme forbi Pedersborg skole. Tidlig SFO starter tirsdag d. 2. april, hvor en masse forventningsfulde børn starter op.

Bo fra SFO’en vil være med omkring Tidlig SFO og derudover har vi valgt at “gå Line’n ud 😜”. Line Hansen, pædagog fra Villa VilleKulla, starter op sammen med de nye børn. Udover Line, har vi også ansat Line Timmerman, pædagog, som også vil starte d. 2. april. Line og Line vil være hos os frem til 1. August.

Personale

Den 11. marts startede Melissa hos os. Melissa er pædagogstuderende fra Absalon. I SFO’en vil hun komme rundt på de forskellige værksteder, og i skolen er hun tilknyttet 0. årgang. Hun vil være hos os indtil slutningen af april.

Børneloppemarked

Torsdag den 11. april, i tidsrummet fra 13.15 til ca. 15.30, forvandler vi den lille skolegård til en kæmpe markedsplads. Vi afholder vores årlige loppemarkedsdag, hvor alle Klub- og SFO-børn kan få lavet gode handler mellem hinanden. Hvis man ønsker at sælge sit legetøj osv., kan man bestille en stand hos Manja og Jacob. Invitation er sendt ud.

Store Bededag (26. april)…

…. Er jo ikke rigtig Store Bededag længere 🥺 Men ikke desto mindre, så holder skolen lukket den dag og alle elever har en hjemmedag. Dog vil SFO’en være åben fra 6.15 til 16.30. Der vil komme en tilmelding ud lige efter påske, som alle forældre bedes svare på 😊

Dagen efter Kr. Himmelfart (fredag d. 10. maj)

Fredag d. 10. maj vil vores SFO være lukket og der tilbydes sampasning på Borgerskolen og tilmeldingen skal laves direkte til dem.. Der er kommet en invitation ud. I skal være opmærksomme på at sidste tilmeldingsdag er FREDAG DEN 12. APRIL

Kreaværksted (Manja)

Vi laver risposer. 0 klasser øver på symaskine

Masser af duller og indimellem en krympeplade. Der bliver også lavet patchwork-tasker og tæpper, samt etui til kleenex. Perler, øreringe, halskæder og perleplader

Jeg vil lige sige tak for det fine stof og garn i er så søde at give  os

Det sætter jeg stor pris på.

Sundhedsværksted

Da vejret er ved at blive meget bedre og stabilt, så vil Sundhedsværkstedet ikke blive åbnet så tit.

Hallen

Hallen er fortsat et sted, børnene nyder at komme. Men det er også mærkbart, at børnene også søger ud i forårsvejret. Derfor vil hallen ikke være åben så tit som den har været indtil nu.

Ude

Foråret er over os og vi holder så vidt muligt åbent for mooncars og rulleskøjterne hver eftermiddag

Træværksted

Jeg (Sanne) vil igen være lidt på Træværkstedet og jeg vil som altid lytte til børnenes ønsker og guide dem i håndtering og formålet med værktøjet.

Karolines Syslerier

Perler, tegninger og stille hygge i MiniSFO’en.

Klubben

Så er vi nået til april måned. Det betyder at vi skal i gang med en ny måneds udfordring hvor jeres børn spiller i en kalaha turnering om en pose popcorn til vores film dag tirsdag d. 30 april.

Vi har stadig swiffer ordningen med morgensangs trappen. For deres arbejde skal vi have slushice til vores filmdag.

Husk børneloppemarked. Det er også for klub børn.

MorgenSFO

Det er blevet lyst om morgenen…….yeah….

Det betyder vi så småt er begyndt at åbne op for at vi kan lege udenfor om morgenen også…Boldburet til dem med krudt i benene og sandkassen for dem der nyder det mere roligere.

Tak for at I læste med og rigtig lækker april til jer alle 🤩

Med venlig hilsen SFO’en