Elevplaner

Elevplanen indeholder oplysning om resultaterne af den løbende evaluering af undervisningen samt oplysning om den besluttede opfølgning på resultaterne.

Elevplanen indeholder herudover vurdering af elevens alsidige udvikling samt oplysninger om andre forhold relateret til elevens adfærd og trivsel i undervisningssituationen og skolens dagligdag (bl.a. karakterer, fravær og uddannelsesparathedsvurdering).

Elevplanen bliver drøftet ved skole-hjem-samtalerne, og her bliver der mulighed for at lave aftaler om, hvordan vi sammen og hver for sig kan bidrage til, at eleven får en god Sfo-tid og en god skolegang, herunder at forældrene sørger for, at eleven møder til tiden, medbringer de nødvendige undervisningsmidler, møder udhvilede etc.

Elevplanen er et dynamisk dokument, hvilket betyder, at der løbende vil blive fulgt op på de aftaler, der er indgået mellem skole og hjem.

”Min Uddannelse” blev fra skoleåret 2016/17, indført som kommunalt redskab til elevplaner.